Kodėl dyzelis?

Su kokiu varikliu pirkti automobilį?
Šis klausimas kyla visiems norintiems pirkti automobilį. Pabandysime išsiaiškinti, kuriam iš variklių suteikti pirmenybę: dyzeliniam ar benzininiam, su turboįpūtimu ar be jo.

Pradžioje apžvelgsime šių variklių privalumus ir trūkumus. Pirmas dyzelinio variklio privalumas tas, kad pakankamai mažos, pigesnių negu benzinas, dyzelinių degalų sąnaudos. Kitas dyzelinio variklio privalumas, tai pakankamai didelis variklio sukimo momentas prie mažų apsisukimų, t.y. variklis jau nuo laisvų apsukų išvysto gerą trauką. Šis privalumas ypač pastebimas žiemą ir bloguose keliuose. Taip pat reikėtų paminėti, žymiai ilgesnį dyzelinio variklio resursą, kas susiję su geresnėmis dyzelinių degalų tepimo savybėmis, lyginant su benzinu ar dujomis.

Vienu iš dyzelinio variklio trūkumų galima būtų paminėti padidintą variklio garsą, bei vibraciją laisvų apsukų srityje. Tačiau šiuolaikiniuose varikliuose, panaudojant naujas technologijas, šie faktoriai yra žymiai sumažinti. Dar vienu iš trūkumų reikėtų paminėti brangesnį dyzelinio variklio aptarnavimą. Tai susiję su brangesniais filtrais, bei dažnesniu variklio alyvos keitimu. Taip pat kaip trūkumą galima paminėti ir tai, kad galia, tenkanti vienam darbinio tūrio litrui dyzelyje yra mažesnė, nei varikliuose su kibirkštiniu mišinio uždegimu.

Atsižvelgiant į visus šiuos specifinius skirtumus tarp dyzelinio ir benzininio variklio, mes Jums patartume renkantis automobilį remtis sekančiais pamąstymais:
- jei Jums reikalingas darbinis automobilis, kurio metinė rida bus didesnė nei 15000 – 18000 km per metus (esant dabartinėms degalų kainoms), tai reikėtų orientuotis į dyzelinį variklį;
- o jei metinė rida nusimato nedidelė, tada Jums geriausia pirkti automobilį su benzininiu varikliu, kadangi degalų ekonomija neatpirks padidintų aptarnavimo išlaidų.

Dar keletą žodžių reikėtų pasakyti apie variklio turboįpūtimą. Tai kas bus pasakyta žemiau, vienodai tinka tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams. Sumontuotas ant variklio turboįpūtimas vienareikšmiai padidina variklio galingumą, nežymiai padidindamas degalų sąnaudas. Tačiau forsuoto variklio su turboįpūtimu eksploatacija reikalauja brangesnių filtrų ir variklio alyvų panaudojimo. Be to, forsuotas variklis labai jautrus nepakankamam alyvos lygiui bei alyvos kokybei.